Elke maandag van 17:00 - 18:00 gratis inloopspreekuur, afspraak niet nodig Direct contact? Tel: 045 564 1626

Wat is Manuele therapie van Geerdink in Brunssum?

Manuele therapie is het behandelen van de gewrichten. Manuele therapie is van toepassing bij stoornissen van de gewrichten, spieren en zenuwen. Deze stoornissen beperken vaak de bewegingsvrijheid en deze veroorzaken vaak pijn in de gewrichten. Dit heeft vaak weer invloed op de houding. Deze manuele therapie wordt uitgevoerd door een van onze experts op het gebied van het bewegingsapparaat. De manuele therapeut gebruikt hiervoor een aantal specifieke technieken en handgrepen. Het doel van manuele therapie is het vergroten van de bewegingsvrijheid van de gewrichten, het optimaal laten functioneren van de gewrichten en de omliggende spieren hiervan. Bovendien wordt hierbij de bewegingen van de gewrichten en de houding van patiënt geoptimaliseerd.

Waarom Manuele therapie van Geerdink in Brussum?

Al onze therapeuten op HBO of Master-niveau opgeleid. Hierdoor zijn zij als experts geworden van de onderzoeks- en behandelmethoden van het menselijk lichaam. Door dit opleidingsniveau hebben onze therapeuten een zeer uitgebreide kennis van de wervelkolom. De wervelkolom is een zeer belangrijk gedeelte van het menselijk lichaam dat voor fundering van het lichaam zorgt. Deze moet zeer voorzichtig en aandachtig behandeld worden. Een verkeerde behandeling kan juist voor extra langdurige pijn en minder bewegingsvrijheid zorgen. Hierom moet u zichzelf goed informeren over de kwaliteit en specialiteit van de manuele therapeut.

Wat is de werkwijze van Manuele therapie van Geerdink in Brussum?

De manuele therapie van Geerdink biedt u een volledige begeleiding in het verhelpen van uw pijn of beperkte bewegingsvrijheid. Door deze persoonlijke begeleiding probeert de expert door middel van een behandeling direct te bewegingsvrijheid te vergroten en/of de pijn verminderen. Tijdens dit proces wordt u begeleid om de benodigde houding, die voor preventie van gelijke klachten zorgt, aangeleerd. Dit is een zeer belangrijk onderdeel van het proces naar langdurig herstel dat manuele therapie Geerdink u aanbiedt.