Elke maandag van 17:00 - 18:00 gratis inloopspreekuur, afspraak niet nodig Direct contact? Tel: 045 564 1626

Manuele therapie

Kunt u één of meerdere gewrichten lastig bewegen? Heeft u last van pijn in uw gewrichten? Manuele therapie kan dan de uitkomst bieden!

Wat is manuele therapie?

Bij manuele therapie wordt er onderzoek gedaan naar functiestoornissen in uw gewrichten, spieren en/of zenuwen. Dit is nuttig voor mensen die last of pijn hebben bij het bewegen van hun gewrichten en deze moeilijk kunnen bewegen. En dit heeft vaak weer invloed op uw houding.

Het doel van manuele therapie

Het doel van deze therapie is het beter laten bewegen van uw gewrichten, maar ook de houding en de bewegingen te verbeteren. Onze manuele therapeuten gebruiken verschillende specifieke technieken die toegepast worden.

Het effect van manuele therapie

Vaak zijn de effecten van deze therapie gelijk merkbaar. U voelt direct een verbetering in de bewegingsvrijheid en een vermindering van de pijn. Daarnaast geven ons therapeuten goede adviezen, instructies, begeleiding en een duidelijk inzicht in gezond bewegen.

Wanneer is manuele therapie effectief?

Wanneer u last heeft van de volgende klachten kan manuele therapie erg effectief zijn:
– Heupklachten
– Hoofd- en nekpijn en het slecht kunnen bewegen van de wervelkolom
– Lage- en hoge rugklachten met eventuele uitstraling naar de benen
– Nek- en schouderklachten met eventuele uitstraling naar de armen
– Duizeligheid bij het bewegen van uw nek
– Kaakklachten, eventueel in combinatie met nekklachten

Eerste afspraak

Tijdens de eerste afspraak wordt er allereerst onderzocht hoe uw klachten verholpen kunnen worden. Gedurende deze afspraak kunnen wij al duidelijkheid geven over de verdere behandelingen en stellen graag een behandelplan voor u op, zodat u snel van uw vervelende klachten af bent!

Interesse in manuele therapie?

Heeft u vaak last van uw gewrichten en kost bewegen veel moeite? Kom dan eens langs bij ons of neem contact op! Manuele therapie is vrij toegankelijk, u heeft geen verwijzing nodig van de huisarts en het wordt vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Door middel van een screening beoordeelt onze therapeut of u in aanmerking komt voor manuele therapie.

Manuele therapie